Sådan optimerer du din e-mail markedsføring

E-mail markedsføring er en måde, hvorpå du hele tiden kan minde dine kunder eller potentielle kunder om, at din virksomhed stadig eksisterer. Du kan nemlig poppe op en gang imellem med nyheder, nye produkter, gode tips el.lign.

Men hvordan kommer du godt i gang med e-mail markedsføring?

Udform nogle professionelle nyhedsmails

E-mail markedsføring fungerer kun, hvis du har styr på at lave nogle professionelle nyhedsmails. Dine mails skal se interessante ud og have noget spændende og relevant indhold. Der er nemlig ingen, der gider at kigge ret lang tid på en kedelig mail.

Derfor er det også nødvendigt at få hjælp til design og udformning, hvis ikke du har helt styr på det. Det giver dig et langt bedre resultat i sidste ende, hvis du bruger god tid på udformning af dine mails.

Lav et pop-up vindue på din hjemmeside

Dine kunder og besøgende på din hjemmeside er nødt til at vide, at det er muligt at få nyhedsmails. Derfor er det ikke nok med en bjælke nederst på din hjemmeside, hvor tilmelding er muligt. I stedet er det en fordel at lave et pop-up vindue, så besøgende på din hjemmeside er nødt til at tage stilling til, om det har interesse at få nyhedsmails eller ej.

Det gør, at flere opdager, at du faktisk har nyhedsmails. Derfor er der også flere, der takker ja.

Målret dine nyhedsmails

Der er ingen, der ønsker at modtage nyhedsmails, der ingen relevans har for en selv. Derfor er det en god idé at målrette dine nyhedsmails. Du kan nemlig sørge for, at folk skal svare på nogle enkelte spørgsmål i forbindelse med tilmelding. På den måde har du en chance for at målrette dine e-mails. Det giver også dig mere aktivitet på din hjemmeside, hvis du sender mails om noget, der rent faktisk har relevans for din modtager.