Annonce

De 3 bedste balleøvelser

Sponseret indlæg

4. marts 2021

Vil du igang med træningen, men mangler inspiration til at komme igang? Det kan være en jungle at finde ud af hvilke øvelser der er godt for hvad, og ikke mindst, hvordan øvelserne laves korrekt. For hvis du laver en øvelse forkert, så skader det mere end det gavner. Og det vil vi jo helst undgå. At for strammet op, vil give en bedre selvværd og mindste sit negative syn af sig selv. I denne artikel går vi ud fra at vi gerne vil træne vores bagdel. For hvem vil ikke gerne have en god røv? øvelserne kan laves hjemme, med vægt eller uden.

Squats

Ja, du har garanteret hørt om de famøse squats. Men du har hørt om dem, fordi de netop også er ekstrem effektive, når det kommer til balle og lårtræning. Du står på dine ben med en god afstand, i samme bredde som dine skuldre, med fødderne pegende ligeud. Træk vejret ind, spænd i maven. Sænk bagdelen bagud, ligesom hvis du skulle sætte dig ned på en stol. Og når du løfter dig fra den usynlige stol, skal du spænde i ballerne og strække benene.

Hip Extensions (æselspark)

Du stille dig på alle fire (som et æsel) og i denne øvelse fokusere man på en balle ad gangen. Det vil sige at du løfter det ene ben op, så dit knæ komme i samme højde som din krop. Her kan du mærke hvordan du får løftet ballen og får spændt op i ballerne. Når du har lavet nok øvelser med det ene ben, gør du det samme med det andet ben. Sørge for at du ikke svajer for meget i ryggen.

Glute bridge

Læg dig ned med knæene løftet og fødderne solidt i jorden. Føddernes afstand skal være i linje med skuldrene. Spænd i core og løft nu numsen op, så lænd og ryg er i en lige vinkel, så knæene er i en 90 graders vinkel. Sænk numsen til jorden igen, og bliv ved. Her kan du lægge på en måtte. Du kan også tilføje mere vægt i form af en kettlebelt, vægtstand eller en blot en vægtskive.

Der findes rigtigt mange øvelser hvorpå du kan træne din numse. Numsen er jo ikke bare én stor muskel, der er flere dele af numsen, som skal trænes, for at den til sidste bliver fast og stram. Det kræver disciplin og vigtigst af alt: Lyst! Efter få uger, og med øget vægt, vil du begynde at både se og mærke forskel. Der findes et hav af videoer på YouTube, hvor du kan lade dig inspirere.